Savez za Željeznicu

Europska željeznička nagrada Tunelu Gotthard

Europska željeznička nagrada Tunelu Gotthard

Željeznički sektor pun je blistavih ideja, genijalnih inovacija i hrabrih izuma i inicijativa koje vode prema povećanju, rastu i osnaživanju željeznice u Europi danas i u budućnosti. Vođena time, Zajednica europskih željeznica i infrastrukturnih poduzeća, u suradnji sa Zajednicom europske željezničke industrije, osnovala je 2007. godine „Europsku željezničku nagradu“,  kako bi istakla inspirativne pojedince i njihova postignuća.

20 Feb 2018 – Brussels, Belgium – Ceremony of the European Railway Award 2018. © Bernal Revert/ BR&U

Ovogodišnje, 11. izdanje nagrade  EUROPEAN RAILWAY AWARD dodijeljeno je 20. veljače 2018. u Bruxelessu, u nazočnosti preko 500 sudionika iz svih dijelova europskog željezničkog sektora, uključujući i političare, dionike transportnog sektora, novinare… Uz priznanje ide i novčana nagrada od 10.000 eura koju laureat dodjeljuje nekoj humanitarnoj organizaciji po svom izboru. Ranijih godina Europska željeznička nagrada dodjeljivana je u tehničkoj i političkoj kategoriji.

Ove godine dodijeljena je jedna nagrada i kao „pojedinačni izuzetni pobjednik“ proglašen je projekt baznog tunela Gotthard, koji je otvoren u prosincu 2016., i to „nakon izgradnje najdužeg tunela na svijetu za mješoviti promet,  sa ciljem da većinu tereta prebaci sa ceste na željeznicu“. Peter Jedelhauser, bivši predsjednik  Gotthard North South Corridor Project u Švicarskim željeznicama i Renzo Simoni, bivši predsjednik AlpTransit Gotthard Ltd primili su nagradu u ime svih onih koji su na bilo koji način  bili uključeni u taj projekt.

Primajući nagradu Peter Jedelhauser je rekao:

– Unatoč svim mogućim tehničkim, tehnološkim i organizacijskim postignućima, i na ovom projektu dokazano je to da je ljudski faktor presudan za uspjeh.

A Renzo Simoni, naglasio je to da je najveće postignuće toga projekta što baznim tunelom Gotthard imamo na raspolaganju genijalni transalpinski kombinirani prijevoz. Iako tunel ide direktno kroz sredinu Alpi, najviša visina na koju se penje pruga je točka od 550 m nadmorske visine!

Peter Jedelhauser svoj dio novčane nagrade darovao je Fondu švicarskih željeznica za pomoć umirovljenicima i ljudima s posebnim potrebama –  Stiftung Personalfonds SBB (http://www.swissfoundations.ch/de/stiftung-personalfonds-sbb), dok je  Renzo Simoni novac darovao udruzi ARGO, Fondaciji koja pomaže uključivanje ljudi sa poteškoćama.

20 Feb 2018 – Brussels, Belgium – Ceremony of the European Railway Award 2018. © Bernal Revert/ BR&U

         Inače, tunel ide kroz „srce Europe“ i najvažniji je za vezu teretnog željezničkog prometa između sjevera i juga. U putničkom prijevozu reducirao je vrijeme putovanja i povećao kapacitete. Sa 9000 dnevnih putnika u 2015. očekuje se da će taj broj u 2021. godini narasti na 15.000 putnika dnevno. Tunel je dug 57 kilometara,  2600 ljudi bilo je zaposleno i 3900 ljudi vježbalo je na njegovoj gradnji. Konstruiranje i izgradnja trajala je 17 godina, stajao je 11 milijardi eura, maksimalna brzina vlakova je 250 kilometara na sat i kroz njega se vozi 20 minuta. Dnevno kroz njega može proći 260 teretnih i 65 putničkih vlakova.

Više fotografija s ceremonije dodjele nagrade  mogu se vidjeti na poveznici:

http://www.europeanrailwayaward.eu/pictures.html

© 2018 Savez za Željeznicu