VVS – Verkehrs- und Tariffverbund Stuttgart
Regija: šira okolica grada Stuttgarta, pokrajina Baden-Württemberg, Njemačka
Središte: Stuttgart, Njemačka (600.000 stanovnika)
Veći gradovi: Esslingen (92.000), Ludwigsburg (88.000), Böblingen (46.000), Waiblingen (53.000), Weil der Stadt (19.000), Wendlingen (16.000), Plochingen (14.000)…
Površina: cca. 3.000 km
Stanovnika: 2,4 milijuna
Gustoća naseljenosti: cca 800 stanovnika na km kvadratni
Prijevoznika: 40
Broj putnika: 326 milijuna godišnje (od toga 102 milijuna S-Bahn (brza prigradska željeznica))
Stajališta: 3.827 ukupno (S-Bahn 75, U-Bahn (laka gradska željeznica) 200, Regionalni vlakovi 144, SSB autobusi (gradski autobusi u Stuttgartu) 622, Regionalni autobusi 2.786)
Broj linija: 399 ukupno (S-Bahn 6, U-Bahn 16, Regionalni vlakovi 17, SSB autobusi 56, Regionalni autobusi 304)
Prometno-tarifna unija Stuttgarta (Verkehrs- und Tariffverbund Stuttgart) djeluje na širokom području grada Stuttgarta i svakodnevno povezuje otprilike 2,4 milijuna ljudi. Sama unija službeno je nastala 1978. godine i od onda se sustav neprestano unapređuje te je danas dosegnuo potpuno unificirani sustav koji uključuje učestale polaske vlakova, autobusa i svih ostalih javnih prometala u vrlo učestalim i pravilnim razmacima. Čitavo područje podijeljeno je u ukupno sedam tarifnih zona i za putovanja koriste se jedinstvene karte koje vrijede za sve vrste prometnih modova (javnih prijevoznih sredstava).
Mnogi kolodvori i stajališta su ustvari intermodalni terminali gdje se ostvaruju laka presjedanja bilo između iste ili različitih vrsta prijevoznih sredstava.
Taktni vozni red primjenjuju svi prometni modovi. Gustoća polazaka ovisi o dobu dana i o danu u tjednu, no ona nikada nije rjeđa od pola sata u prve dvije zone odnosno od jedan sat u ostalim zonama. Svi dijelovi unije pokriveni su radnim danom polascima od 5 do 23 sata dok su prve dvije zone pokrivene do otprilike 0:45 sati.
Prometno-tarifnom unijom upravlja Transportna uprava. To je javno poduzeće koje kontrolira sustav, prikuplja prihode, razdjeljuje prihode prijevoznicima, izrađuje vozne redove, odrađuje marketing javnog prijevoza i bavi se razvitkom sustava. Prometne potrebe utvrđuju se na temelju niza istraživanja na terenu koja se gotovo neprestano primjenjuju.
Sustav se neprestano razvija i dograđuje. Tako je tijekom 2010. uvedena još jedna (sedma) S-Bahn linija, još jedna U-Bahn linija, jedna je linija U-Bahna produžena (izgrađena) od kvarta Möhringen do kvarta Fasanenhof.
Sustav prometno-tarifnih unija u čitavoj Njemačkoj je zakonska obaveza od 1994. godine. Čitava je Njemačka tako podijeljena na 40-ak prometnih područja i svakim upravlja pojedina Transportna uprava.
Fotogalerije:
Linkovi: