Savez za Željeznicu

U Njemačkoj kreću prvi vlakovi na vodikove gorive ćelije

U Njemačkoj kreću prvi vlakovi na vodikove gorive ćelije

Lokalna prometna uprava Donje Saske potpisala je ugovor o dostavi 14 Coradia iLint vlakova za grad Wolfsburg u Njemačkoj. Pilot projekt vožnje prototipa počinje u proljeće 2018. godine na mreži prometne uprave Elbe-Weser-Verkehrsbetriebe (evb). Novi vlakovi počet će prevoziti putnike u prosincu 2021. godine na trasi Buxtehude–Bremervörde–Bremerhaven–Cuxhaven.

Lokalna prometna uprava Donje Saske (Local Transport Authority of Lower Saxony (LNVG)), francuski proizvođač Alstom i Grupa The Lindle potpisali su ugovor o dostavi 14 Coradia iLint vlakova za grad Wolfsburg, u Njemačkoj. Uz njihovu dostavu ugovoreno je također održavanje i opskrba energijom u razdoblju od 30 godina. Ovi vlakovi pogonjeni su vodikovim gorivim ćelijama; ćelije proizvode struju izravno iz kemijske reakcije.

Prilikom svečanog potpisivanja ugovora, ministar ekonomije i prometa Donje Saske, Olaf Lies i njegov tim stručnjaka iskoristili su prigodu kako bi se „upoznali“ s prototipom Coradia iLinta. Prototip će se iskoristiti za pilot operaciju na prometnoj mreži prometne uprave Elbe-Weser-Verkehrsbetriebe (evb) u proljeće 2018. godine.

Svi prisutni složili su se kako će vlak budućnosti biti ono što Coradia iLint predstavlja; bit će pogonjen na vodik, u potpunosti oslobođen emisija štetnih plinova, a prva usluga prijevoza putnika bit će upravo u Saveznoj državi Donja Saska. LNVG kupit će Coradia iLint model u svrhu popunjavanja vlastitog voznog parka te ga zatim iznajmljivati željezničkom operateru. Vlak će održavati francuska tvrtka Alstom u evb-ovom skladištu, u Bremervördeu, koje se iz tog razloga planira proširiti.

„Od sada nadalje, postojat će stvarna alternativa dizel vlakovima u neelektrificiranom željezničkom prijevozu. Kombinacija vodika i gorivih ćelija idealna je za zaštitu klime, kao i za revoluciju u energetici i transportu. Ova kombinacija omogućava skladištenje energije i putovanje vlaka bez emisija štetnih plinova. Ulažemo u inovativne tehnologije i održivost energije u prometnom sektoru“, rekao je  ministar prometa, Olaf Lies.

Za opskrbu vlakova vodikom bit će zadužena tvrtka The Linde Group, koja će tako upravljati prvom stanicom za punjenje vlakova vodikom na svijetu, smještenoj u Bremervördeu. Nužne investicije za ovaj sustav procjenjuju se na 10 milijuna eura, a osigurat će ih federalna vlada. Proizvodnja vodika elektrolizom „na licu mjesta“ i energijom vjetra, planirat će se u kasnijim fazama projekta.

Novi vlakovi počet će prevoziti putnike u prosincu 2021. godine na trasi Buxtehude–Bremervörde–Bremerhaven–Cuxhaven. Zamijenit će dizel lokomotive prometne uprave Elbe-Weser Verkehrsbetriebe (evb), što će rezultirati potpunom eliminacijom emisija štetnih plinova u dnevnom servisu prijevoza putnika. Trenutno Coradia iLint može voziti 1.000 km s jednim punjenjem spremnika i može doseći najvišu brzinu od 140 km/h. U svibnju ove godine, Alstom je uspješno testirao prvu vožnju Coradije iLint u brzini 80 km/h na vlastitoj pruzi u Salzgitteru, Donja Saska.

Izvor:www.railwaypro.com

Pripremio: Božo Cicvarić

Foto: arhiva

© 2017 Savez za Željeznicu