Savez za Željeznicu

Peta zlatna medalja za SELF PROP RAIL

Peta zlatna medalja za SELF PROP RAIL

Devet medalja, od čega 4 zlatne, 2 srebrne i 3 brončane osvojili su hrvatski inovatori na 69. međunarodnom sajmu inovacija – IENA 2017., održanom početkom studenoga u Nürnbergu. U konkurenciji više od 800 inovacija iz 31 zemlje svijeta prepoznat je i jedan međimurski inovativni proizvod. Zlatnom medaljom u Nürnbergu okitio se specijalni teretni vagon SELF PROP RAIL iz Radionice željezničkih vozila Čakovec.

Prvu zlatnu medalju vagon je  osvojio prošle godine na zagrebačkom sajmu inovacija ARCA, potom je nagrađen na sajmovima u Bruxellesu, Ženevi i Indiji, a ovo mu je peta medalja u nizu! U povodu tog velikog uspjeha Dražen Vidović, direktor RŽV-a Čakovec, članice Saveza za željeznicu, dao je intervju za Međimurske novine iz kojega prenosimo dio njegovih izjava.

O tome kako je tim RŽV-a Čakovec došao na ideju za izgradnju specijalnog teretnog vagona SELF PROP RAIL, Vidović je rekao:

– Ako u tvrtki nema razvoja, nema ni sigurne budućnosti. Teretnim vagonima bavimo se jako dugo. Uvidjeli smo da bismo mogli razviti proizvod koji će objediniti nekoliko funkcija te omogućiti veću učinkovitost, manje zagađenje okoliša, manju upotrebu ljudskih resursa te veću kontrolu rada. Analizirali smo područje Europe, pogotovo jugoistočne, gdje je željeznička  infrastruktura u jako lošem stanju i gdje ima mnogo prostora za nadogradnju. I tako se “step by step” rađala ideja i proizvod. Projekt je sufinanciran sredstvima Europskog programa CIP ECO innovation, a u daljnjoj proizvodnji računamo na hrvatsko, ali i na sva svjetska tržišta.

O funkcioniranju vagona Vidović je rekao to da je to samohodan teretni vagon, koristi se za prijevoz i kontrolirani istovar rasutog tereta i ne treba mu lokomotiva za rad na terenu. Kad lokomotiva doveze na gradilište cjelokupnu kompoziciju vagona, ona može otići. Operater dalje s joystickom manipulira vagonom, jer vagon ima daljinsko upravljanje i potpunu kontrolu rada. Istovar je moguć na tri strane, lijevo, desno, čelno, a ima i posebno otvaranje vrata i naginjanje poda. Namijenjen je dostavi rasutog tereta kod rekonstrukcije željezničke infrastrukture. Obzirom na to da se radi o prototipu, na pitanje koji su daljnji koraci, Vidović je rekao to da su trenutno u završnoj fazi i čekaju izdavanje  uporabne dozvole za prototip vagona.

-Kako ovim proizvodom prodajemo i znanje, ja volim reći: nemojmo prodavati samo željezo, već i nešto malo mozga! – zaključio je Vidović u intervjuu za Međimurske novine. 

Izvor: Međimurske novine

© 2017 Savez za Željeznicu