Savez za Željeznicu

Mudra ulaganja Europskog novca u nove željezničke veze

Mudra ulaganja Europskog novca u nove željezničke veze

U organizaciji eurozastupnika Michaela Cramera (Zeleni/EFA) prošli tjedan u Europskom parlamentu održan je događaj pod nazivom „Missing links – Any progress?“. Događaju su prisustvovali članovi Europske komisije, članovi DG MOVE-a i mnogi drugi.

Iako Europska unija ulaže milijarde eura u velike infrastrukturne projekte, i dalje postoji puno manjih problema koji se do sada nisu rješavali. Još uvijek postoje nedostaci koji ograničavaju dnevna kretanja stanovništva, posebno na područjima oko granica. Zbog toga su Zeleni inicirali rješavanje tih nedostataka. To je ujedno bila glavna tema ovog događaja.  U sklopu toga Herald Ruijters iz DG MOVE-a predstavio je rezultate prvog poziva CEF-a za slanje prijedloga za veze (linkove) koje nedostaju. Osim toga, na događaju se govorilo i o ostalim projektima koji su za cilj imali obnoviti staru ili sagraditi potpuno novu infrastrukturu i prekogranične veze između regija.

Koliko je nedostatak veza velik problem govori i činjenica da je proračun, iz kojeg se financiraju projekti za poboljšanje veza, povećan sa 110 na 140 milijuna eura. Od tih je sredstava financirano 13 projekata. Ruijter je rekao još i to da članice EU-a češće planiraju velike projekte na državnoj razini, ali da unatoč tome, projekti poboljšanja veza imaju veliki utjecaj na Europu i postoji potreba za daljnjim projektima, posebno kada se planira dugoročno. Zbog toga je naveo kako DG REGIO trenutno radi na izradi studije o prekograničnim željezničkim vezama, a kojom je već identificirano 95 mogućih veza između regija. Za te će veze biti izrađena analiza troškova i koristi, a procijenit će se i koliki bi bio rast i razvoj gospodarstva, ukoliko se veze izgrade ili poboljšaju. To je jako važno jer je često jako teško financirati ovakve projekte, ponajviše zbog komplikacija koje nastaju zbog granica (osobito je teško odrediti dugoročne odgovornosti i učinke).

Na izradi spomenute studije za Europsku komisiju svoj prilog dat će i Savez za željeznicu, prikupljajući i analizirajući podatke o prekograničnim vezama u državama jugoistočne Europe (Slovenija, Hrvatska, Mađarska, Rumunjska, Bugarska i Grčka).

Piše: Marin Dokoza

© 2017 Savez za Željeznicu