Savez za Željeznicu

EP – Što čini dobar infrastrukturni investicijski projekt?

EP – Što čini dobar infrastrukturni investicijski projekt?

Međusektorska skupina Europskog parlamenta za dugoročno investiranje i reindustrijalizaciju kojom predsjeda europarlamentarac Dominique Riquet (ALDE, FR) bila je domaćin  sastanku na temu „što čini dobar infrastrukturni investicijski projekt“. Međusektorska skupina je neslužbeno tijelo  u Europskom parlamentu koja priprema podloge za diskusiju između političkih skupina. Na sastanku je uvodno govorila povjerenica za transport Violeta Bulc i tom prilikom je naglasila da se transportni sektor nalazi u središtu vlastitog preoblikovanja na svim područjima, od financiranja do oblikovanja transportne usluge. To preoblikovanje zahtjeva novac, rekla je i napomenula da ona ima najveći proračun koji je ikad imao neki povjerenik za transport, ali on još uvijek nije dovoljan da bi pokrio oko 600 milijardi eura potrebnih za kompletiranje europskih transportnih koridora. Istodobno, osiguravajuća društva i mirovinski fondovi u cijeloj Europi imaju na raspolaganju 30 trilijuna eura koji neiskorišteno stoje i traže moguće investicije.  Povjerenica Bulc smatra da je Europski fond za strateške investicije (EFSI) oruđe koje može ujediniti fondovske i investicijske potrebe.

Grindleford Station, Derbyshire, England

Grindleford Station, Derbyshire, England

Olav Jones, zamjenik direktora u „Insurance Europe“ pokušao je odgovoriti na pitanje  što projekte čini dobrom investicijom sa gledišta  investitora. On smatra da je  jedno od odlučujućih točaka ulazak u javno-privatna partnerstva (JPP), ali to je politička odluka. Ako se vlade širom Europe udruže sa osiguravajućim kompanijama i mirovinskim fondovima na vrijeme koje bi trajalo 20 i više godina, kompanije žele biti sigurne da se uvjeti pod kojima je sklopljeno javno privatno-partnerstvo neće mijenjati. S druge strane, Olav Jones vjeruje da će se najveće prilike za transport pojaviti u povećanju korištenja pametnih telefona. Oni kompletno mijenjaju  način na koji ljudi koriste prijevozne usluge i način međusobnog povezivanja transportnih usluga. Temeljem toga, budućnost će se razvijati preko podataka. Dobra kvaliteta podataka bit će osnovni faktor kojim će investitori ocjenjivati potencijalne investicije  u transportnoj infrastrukturi. Pored političke odluke i kvalitetnih podataka, investitori također traže standardizirane informacije (komparabilne tablice, pravila izračuna) te podatke o trendu očekivane dobiti.

U cilju zajedničkog povezivanja svih dionika i interesa te kako bi dala potporu ciljevima transportne infrastrukturne mreže i učinila ih atraktivnima za investitore širom Europe, Komisija će kreirati koncept koji će se sastojati od tri stupa. Prvo i najvažnije, Komisija želi osigurati  stabilan regulatorni okvir, drugo, želi uspostaviti investicijsko-savjetnički centar zajedno sa  Europskom investicijskom bankom,  i, napokon, žele smjestiti europske fondovske mogućnosti u formu EFSI-a. Štoviše, Komisija neće samo privlačiti investicije iz Europe nego i iz Kine, SAD-a i Saudijske Arabije.

Izvor: CER

© 2020 Savez za Željeznicu