U pripremi novi kontejnerski vlak ”Rijeka – Budimpešta express”
Radi povećanja opsega teretnoga prijevoza HŽ-Cargo je izradio novu strategiju poslovanja HŽ Carga koja sadrži niz aktivnosti kojima bi se teretni prijevoz povećao a troškovi racionalizirali. Medu tim aktivnostima je i uvođenje izravnoga kontejnerskog vlaka između terminala Rijeka Brajdica i dvaju terminala za kombinirani promet, Bilk i Soroksar u Budimpešti. Danas 22. listopada 2009. u Vijećnici HŽ-Holdinga u Mihanovićevoj 12 HŽ-Cargo održao je prezentaciju mogućnosti koje se nude uvođenjem novoga kontejnerskog vlaka. Prezentacija je naišla na interes mnogih korisnika prijevoza – brodara, pomorskih agenata i špeditera medu kojima su bili AGIT, MSC, CMA-CGM, Maersk, Transagent, Garma, Transadria, Intereuropa, Schenker, Raaberšped i Küehne und Nagel i drugi.
Zoran Popovac, predsjednik Uprave HŽ-Holdinga rekao je da ce izravni kontejnerski vlak izgraditi pouzdan i kvalitetan servis između Rijeke i Budimpešte i da ce od njega svi korisnici u lancu imati koristi. U odnosu na ostale sjevernojadranske luke (Trst, Koper) i moguće prijevozne putove (Hodoš, Čakovec), riječki prometni pravac je najkraći po kilometarskim udaljenostima i broju graničnih prijelaza jer se vlakovi zadržavaju na samo jednom graničnom prijelazu. U cjenovnom smislu riječki prometni pravac je također najpovoljniji. Korisnicima vlaka pored klasičnih plato-vagona na raspolaganje se stavlja flota od 60 modernih vagona za kombinirani promet serija Lgnss-z i Sgnss- z koji su u vlasništvu HŽ-Carga. Izravni kontejnerski vlak put od 592 km može prijeći za 24 sata, moguća neto težina pošiljaka u vlaku jest oko 900 tona, a korisnik ce imati stalni nadzor nad kretanjem pošiljaka. Vlak bi vozio prema potrebama korisnika prijevoza, odnosno prema fleksibilnom voznom redu. U suradnji s madžarskim partnerom kontejneri ce se moći dostavljati uslugom “od vrata do vrata” te ce nakon skidanja s vagona u terminalima do primatelja prevoziti kamionima.
Kako bi se moglo održati predviđeno vrijeme prijevoza, potrebno je postići dogovor između carinskih uprava obiju strana kako bi se smanjilo vrijeme čekanja na granici. Predstavnici HŽ-Holdinga izrazili su spremnost da se o toj problematici raspravlja na višoj razini. Partneri u projektu jesu MAV Cargo, HŽ-Cargo, UIRR – Hungaria Intermodal – Budapest, UIRR – CROKOMBI – Zagreb, Jadranska vrata i Kontejnerski terminal Rijeka Brajdica.
Preneseno s www.hznet.hr – Press centar – autorica: Vlatka Škorić, prof., šefica korporativnih komunikacija