Savez za Željeznicu

Za energetsku učinkovitost – 500 milijuna Eura

Za energetsku učinkovitost – 500 milijuna Eura

Europska komisija odobrila je Republici Njemačkoj Plan potpora za promociju i realizaciju povećanja energetske učinkovitosti u željezničkom prijevozu, vrijedan 500 milijuna eura.

EK odobrila je Republici Njemačkoj realizaciju Plana državnih potpora željezničkim kompanijama, kako bi one taj novac investirale u moderne tehnologije koje pridonose povećanju energetske učinkovitosti. Mjere iz Plana potpora promoviraju  prebacivanje teretnog prijevoza sa ceste na željeznicu, čime će se doprinijeti smanjenju emisije CO2.

Foto: Ante Klečina

Naime, u siječnju 2018. Republika Njemačka izvijestila je EK o Planu davanja državnih potpora za investiranje u tehnologije koje će željeznički prijevoz učiniti profitabilnijim i energetski učinkovitijim. Plan sadrži okvirni proračun od oko 500 milijuna eura i koristit će se od 2018. do 2022.

Povjerenica EK zadužena za politiku konkurentnosti Margrethe Vestager, tim povodom rekla je:

-Elektrificirani željeznički prijevoz jedan je od ekološki najprihvatljivijih prijevoznih opcija. Promovirajući prebacivanje tereta sa ceste na željeznicu, njemački Plan potpora, bez narušavanja tržišnog natjecanja, doprinijet će spajanju zacrtanih europskih ekoloških i transportnih ciljeva.

Po tom Planu tvrtke koje će obavljati željeznički prijevoz pogonjen električnom energijom, kompenzirat će više od 50 posto troškova nastalih od mjera energetske učinkovitosti. Među mjerama su npr. nabava modernih vozila koje štede energiju, uključujući hibridne lokomotive i automatizirana vozila. Takve investicije omogućit će željezničkim prijevoznim kompanijama da povećaju svoju energetsku učinkovitost i smanje potrošnju energije po putničkom ili tonskom kilometru.

Foto: Ante Klečina

Kako bi pokazale da su te javne potpore bile učinkovite, željezničke kompanije trebaju energetsku učinkovitost povećati po stopi od 1,75 posto godišnje. Do 2020.  povećanje energetske učinkovitosti treba biti po stopi od 2 posto godišnje, što je uvjet da tvrtke i ubuduće budu podobne za daljnje potpore.

EK smatra da će njemački plan povećanja energetske učinkovitosti u željezničkom prijevozu utjecati na bolji okoliš i veću mobilnost jer on promovira željeznički prijevoz koji je manje štetan za okoliš od cestovnoga. Također, smatraju da su te mjere razmjerne i neophodne kako bi se postigli postavljeni ciljevi, a to je prebacivanje prijevoza sa ceste na željeznicu.

Inače, državne potpore dio su sadržaja u Vodiču za državne potpore željezničkim operaterima koje je Europska komisija donijela 2008. godine (Commission Guidelines on State aid for railway undertakings).

Izvor: CER monitor

 

© 2018 Savez za Željeznicu