Savez za Željeznicu

Unatoč jakoj konkurenciji putovanja TGV-om u porastu!

Unatoč jakoj konkurenciji putovanja TGV-om u porastu!

Unatoč zabrinutosti SNCF-a zbog porasta putovanja međugradskim autobusima i sve veće upotrebe aplikacija za dijeljenje vožnje (ridesharing) koje predstavljaju veliku konkurenciju, SNCF je objavio da je na kraju srpnja ove godine imao rast prihoda od gotovo 4 posto u odnosu na isto razdoblje 2016. godine.

Francuski željeznički operater dosegao je profit od čak 119 milijuna eura u prvih šest mjeseci ove godine. Ističu kako je za najveći dio zarade zaslužan snažan porast putnika upravo na brzim željezničkim linijama.

Putovanje TGV-om poraslo je za 8 posto, a prodaja karata narasla je za otprilike 6 posto, zahvaljujući dobroj prihvaćenosti pretplatne karte TGVMax. TGVMax pretplata nudi neograničen broj vožnji za mlade u dobi između 16 i 27 godina čime je dodatno povećana atraktivnost vožnje brzim vlakovima. Ova je ponuda privukla čak 90.000 pretplatnika i razlog je za gotovo dva milijuna putovanja samo u prvoj polovici 2017. godine.

Godine 2012. SNCF je osnovao Intercités mrežu konvencionalnih linija koja objedinjava sve važne međugradske rute na kojima TGV usluga nije prisutna. Cilj Intercités mreže je promovirati ujednačen regionalni razvoj i mobilnost za sve, imati kvalitetnu ponudu danju (300 vlakova dnevno) i noću (25 vlakova) te ostvariti potrebnu gustoću mreže koja je dovoljna za opsluživanje 367 gradova unutar 21 regije.

Francuska država subvencijama podupire SNCF-ovu Intercités inicijativu što je važan faktor koji utječe na povećanje putovanja međugradskim vlakovima za 4 posto.

Rast bilježe i SNCF-ove špediterske i logističke jedinice za što je najviše zaslužna njegova logistička podružnica SNCF Geodis. Ipak, špediterski željeznički sektor ostaje i dalje “pod pritiskom”, kažu u SNCF-u.

Autor: Božo Cicvarić

Izvor: railwaygazette.com

© 2017 Savez za Željeznicu