Savez za Željeznicu

Alstom – Proizvodnja jednog vagona po danu

Alstom – Proizvodnja jednog vagona po danu

Francuski Alstom i Nizozemske željeznice predstavili su novi proizvodni pogon za nove Coradia Stream vlakove u poljskom gradu Katowice.

Izvor: Global Railway review

Alstom i Nizozemske željeznice službeno su otvorili novi pogon namijenjen intercity vlakovima nove generacije (ICNG projekt) koje će proizvoditi u tvornici Alstom u Katowicama. Novi pogon koristi najnovije tehnologije i proizvodne procese kojima će poboljšali učinkovitost i smanjiti vrijeme proizvodnje, a sagrađen je i organiziran tako da se tijekom jednog dana može proizvesti jedan vagon.
Nova hala zauzima 6500 m2 te se unutar nje nalazi 20 radnih postaja u potpunom proizvodnom procesu, od predmontaže do postavljanja instalacija i interijera. Sanduci se vare, montiraju, boje i testiraju u zasebnim halama.
Diljem Europe u Alstomovim tvornicama ICNG projekt zapošljava trenutno preko 500 radnika, a 110 njih zaposleno je u novom pogonu u Katowicama.

– Ovaj novi pogon dio je ambicioznog investicijskog programa koji je Alstom pokrenuo za Katowice, jedno od vodećih mjesta tvrtke. Naši timovi u Poljskoj posvećeni su tome da ga učine uspješnim – rekao je Gian Luca Erbacci, viši potpredsjednik Alstoma za Europu.

Prema ugovoru, Alstom će za Nizozemske željeznice isporučiti 79 EMG u intercity verziji s maksimalnom brzinom od 200 km/h te ukupnim kapacitetom flote od 25 000 sjedećih mjesta. Zahvaljujući fleksibilnom dizajnu izvedbe garniture mogu varirati od trodijelnih do deseterodijelnih, a za Nizozemske željeznice bit će isporučene peterodijelne i osmerodijelne verzije garnitura.
Prvi vlakovi bit će dostavljeni tijekom siječnja 2020. godine. Vlakovi će prometovati na koridoru Den Haag – Eindhoven te na brzoj pruzi Amsterdam-Rotterdam-Breda. Ukupna vrijednost ugovora iznosi 800 milijuna eura s otvorenom opcijom za dodatnom narudžbom vlakova.
Novi vlakovi imat će odjeljke za čitanje i odmaranje, odjeljke za smještaj invalidskih kolica te bicikala i sanitarni čvor namijenjen osobama s invaliditetom. Također, vlakovi bit će opremljeni bežičnim internetom, visokonaponskim utičnicma te LED rasvjetom. Svi vagoni opremljeni su kamerama, čime će se povećati sigurnost putnika i osoblja. Vlakovi zadovoljavaju najveće standarde za interoperabilnost i bit će opremljeni ATB i ERTMS sustavima te će imati mogućnost rada na izmjenični sustav 25 kV 50 Hz i istosmjerni sustav 1.5 kV.

Izvor: Global Railway review

Pripremio: Josip Petrlić

© 2019 Savez za Željeznicu