Novi sustav lokalnog javnog prijevoza (JP) putnika u kojem su sva vozila javnog prijevoza (vlakovi, autobusi, tramvaji, brodovi…) objedinjena u zajednički sustav prijevoza putnika u određenoj regiji
Za sve linije javnog prijevoza (vlakove, autobuse, tramvaje, brodove…) vrijede jedinstvene (zajedničke) karte na području cijele regije
Temelji se na razvijenim sustavima JP-a kojeg koriste razvijene zemlje Europske Unije i svijeta
Podržan i prepoznat kao optimalan sustav organizacije JP-a u svim temeljnim strateškim europskim dokumentima (Bijela Knjiga)
Sustav najčešće koristi taktne vozne redove, odnosno polasci sa svakog stajališta su u pravilnim vremenskim razmacima (npr. svakih 10, 20, 30, 60 minuta itd.)
U sustavu postoji veliki broj zajedničkih stajališta (terminala) na kojima se zaustavljaju različite vrste javnog prijevoza (vlak, autobus, tramvaj, brod…) te je lako moguće brzo presjedanje
Vozni redovi u sustavu usklađeni su te omogućuju brz nastavak putovanja nakon presjedanja
Kralježnicu sustava čine tračnički sustavi (vlakovi, tramvaji…) zbog svojih ekoloških, energetskih i infrastrukturnih prednosti
Ostala vozila javnog prijevoza (autobusi) služe kao pritoci tračničkim sustavima i tako koriste svoje velike prednosti na kratkim relacijama
Što je to javni prijevoz (JP), ako netko možda ne zna? :-)
Usluga prijevoza namijenjena svim građanima
Dostupna je kupovinom prijevozne karte
Vozila JP su: vlak, tramvaj, autobus, brod, avion, uspinjača, žičara, itd.
Vozila JP-a prometuju prema voznom redu
Vozni redovi su dostupni putem knjižica, oglasnih ploča, interneta i info telefona
Javni se prijevoz dijeli na lokalni (do 50 km udaljenosti) i na daljinski
Prednosti javnog prijevoza nad osobnim
Javni prijevoz višestruko manje zagađuje okoliš po prevezenom putniku
Javni prijevoz troši višestruko manje pogonske energije po prevezenom putniku
Javni prijevoz nekoliko je puta sigurniji od osobnog
Javni prijevoz zauzima mnogo manje prostora nego osobni (dugačke kolone automobila, parkirališni prostor, itd.)
Dobrobiti kvalitetnog javnog prijevoza
Omogućava jednostavnu povezanost gradova, prigradskih sredina i ruralnih područja
Omogućava građanima da lakše biraju mjesto života i mjesto rada
Omogućava građanima da sve svoje potrebe obavljaju u gradu a žive izvan njega
Omogućava ljudima koji žive u gradu lak pristup okolnoj regiji radi posla i rekreacije
Zaustavlja iseljavanje iz izvangradskih sredina i omogućava njihov razvitak
Zaustavlja nekontrolirano naseljavanje gradova i omogućava kvalitetno urbanističko planiranje
Omogućava dugoročni napredak čitave regije i njezino kvalitetno prostorno planiranje
Za sve one koji o IPP-u žele naučiti još više, prezentaciju o IPP-u mogu skinuti OVDJE.
Prezentacija Saveza za željeznicu sa stručnog skupa “Javni prijevoz u funkciji regionalnog razvitka” iz mjeseca svibnja 2010 – skinite OVDJE.
Izvješće sa stručnog skupa zajedno s prezentacijama o prijevoznoj potražnji i konceptu IPP-a pogledajte OVDJE.