Savez za Željeznicu

Integrirani prijevoz putnika (IPP)

Što je to integrirani prijevoz putnika?

  • Novi sustav lokalnog javnog prijevoza (JP) putnika u kojem su sva vozila javnog prijevoza (vlakovi, autobusi, tramvaji, brodovi…) objedinjena u zajednički sustav prijevoza putnika u određenoj regiji
  • Za sve linije javnog prijevoza (vlakove, autobuse, tramvaje, brodove…) vrijede jedinstvene (zajedničke) karte na području cijele regije
  • Temelji se na razvijenim sustavima JP-a kojeg koriste razvijene zemlje Europske Unije i svijeta
  • Podržan i prepoznat kao optimalan sustav organizacije JP-a u svim temeljnim strateškim europskim dokumentima (Bijela Knjiga)
  • Sustav najčešće koristi taktne vozne redove, odnosno polasci sa svakog stajališta su u pravilnim vremenskim razmacima (npr. svakih 10, 20, 30, 60 minuta itd.)
  • U sustavu postoji veliki broj zajedničkih stajališta (terminala) na kojima se zaustavljaju različite vrste javnog prijevoza (vlak, autobus, tramvaj, brod…) te je lako moguće brzo presjedanje
  • Vozni redovi u sustavu usklađeni su te omogućuju brz nastavak putovanja nakon presjedanja
  • Kralježnicu sustava čine tračnički sustavi (vlakovi, tramvaji…) zbog svojih ekoloških, energetskih i infrastrukturnih prednosti
  • Ostala vozila javnog prijevoza (autobusi) služe kao pritoci tračničkim sustavima i tako koriste svoje velike prednosti na kratkim relacijama


Što je to javni prijevoz (JP), ako netko možda ne zna? :-)

  • Usluga prijevoza namijenjena svim građanima
  • Dostupna je kupovinom prijevozne karte
  • Vozila JP su: vlak, tramvaj, autobus, brod, avion, uspinjača, žičara, itd.
  • Vozila JP-a prometuju prema voznom redu
  • Vozni redovi su dostupni putem knjižica, oglasnih ploča, interneta i info telefona
  • Javni se prijevoz dijeli na lokalni (do 50 km udaljenosti) i na daljinski

Prednosti javnog prijevoza nad osobnim

  • Javni prijevoz višestruko manje zagađuje okoliš po prevezenom putniku
  • Javni prijevoz troši višestruko manje pogonske energije po prevezenom putniku
  • Javni prijevoz nekoliko je puta sigurniji od osobnog
  • Javni prijevoz zauzima mnogo manje prostora nego osobni (dugačke kolone automobila, parkirališni prostor, itd.)

Dobrobiti kvalitetnog javnog prijevoza

  • Omogućava jednostavnu povezanost gradova, prigradskih sredina i ruralnih područja
  • Omogućava građanima da lakše biraju mjesto života i mjesto rada
  • Omogućava građanima da sve svoje potrebe obavljaju u gradu a žive izvan njega
  • Omogućava ljudima koji žive u gradu lak pristup okolnoj regiji radi posla i rekreacije
  • Zaustavlja iseljavanje iz izvangradskih sredina i omogućava njihov razvitak
  • Zaustavlja nekontrolirano naseljavanje gradova i omogućava kvalitetno urbanističko planiranje
  • Omogućava dugoročni napredak čitave regije i njezino kvalitetno prostorno planiranje

Za sve one koji o IPP-u žele naučiti još više, prezentaciju o IPP-u mogu skinuti OVDJE.

Prezentacija Saveza za željeznicu sa stručnog skupa “Javni prijevoz u funkciji regionalnog razvitka” iz mjeseca svibnja 2010 – skinite OVDJE.

Izvješće sa stručnog skupa zajedno s prezentacijama o prijevoznoj potražnji i konceptu IPP-a pogledajte OVDJE.

Primjeri sustava IPP-a:

© 2024 Savez za Željeznicu